Fiona Apple - "Across The Universe"

最近正在看的書<愛情文法課>裡 被輕描淡寫的一首歌 甚至是跟女主角完全無關的一首歌 我卻因為好奇去聽了 但深深的吸引了我 很喜歡這種感覺,從書中去發現了與現實有一點相關的事情 即便很微小,卻能產生許多不同的共鳴 另外也很喜歡它的引言 ...




最近正在看的書<愛情文法課>裡
被輕描淡寫的一首歌 甚至是跟女主角完全無關的一首歌
我卻因為好奇去聽了 但深深的吸引了我
很喜歡這種感覺,從書中去發現了與現實有一點相關的事情
即便很微小,卻能產生許多不同的共鳴

另外也很喜歡它的引言
這是一門你不能被當掉的課!
七堂愛情的文法課 ╳ 七本經典的愛情名著
如果愛情是地獄,那麼只要曾去過那裡,一輩子也不會想再離開。


最後附上歌詞給有興趣的人...?!

Words are flowing out like endless rain into a paper cup
話語湧出好似連綿雨絲浸潤紙杯
They slither while they pass, they slip away across the universe
它們悄悄地滑行前進,橫越宇宙
Pools of sorrow, waves of joy are drifting through my open mind
悲傷的潭水、歡樂的浪潮,流經我敞開的心
Possessing and caressing me.
支配著我,撫慰著我

*Jai guru deva om
向天上的導師致敬,願能和宇宙共鳴
Nothing’s gonna change my world, nothing’s gonna change my world
我的世界始終如一,我的世界始終如一*

Images of broken light which dance before me like a million eyes
跟前舞動的光線閃爍,好似無數眼睛
That call me on and on across the universe
它們自宇宙各個角落不停呼喚我
Thoughts meander like a restless wind inside a letter box
思緒就像信箱中焦躁的風般迂迴
They tumble blindly as they make their way across the universe
它們趺跌撞撞,終至橫越宇宙
(repeat *)

Sounds of laughter shades of earth are ringing
笑聲喧鬧,少數世人圍成了圈兒
Through my open views inciting and inviting me
穿過廣闊的視野煽動著我、誘惑著我
Limitless undying love which shines around me like a million suns
永恆不朽的愛照耀著我,一如百萬顆太陽
It calls me on and on across the universe
它自宇宙各個角落不停呼喚我
(repeat *)

You Might Also Like

0 意見

Flickr Images